Definicje związane z procesem badawczym w ramach WUD Silesia



W tym poście znajdują się nasze definicje wyjściowe. W trakcie badania będziemy porównywać nasze definicje z definicjami podanymi przez uczestników badania.
Edukacja nieformalna - (za wiki) trwający przez całe życie proces kształtowania się postaw, wartości, umiejętności i wiedzy na podstawie różnych doświadczeń oraz wpływu edukacyjnego otoczenia (rodziny, znajomych, środowiska pracy, zabaw, rynku) oraz oddziaływania mass mediów.
Nieformalne Systemy Edukacyjne - zorganizowane systemy wspierające rozwój wiedzy i kompetencji, integrujące różne grupy społeczne i dostępne co najmniej na poziomie lokalnym. Opierają się na zaprojektowanym programie nauczania, stanowiąc uzupełnienie, wzbogacenie edukacji systemowej i indywidualnej.
Lokalność - Aspekt analizowanych systemów, implikujący zawężenie wpływu do określonego, ograniczonego terytorium i wspólnoty interesów społeczności.
Proces cyfryzacji - gwałtownie postępujący proces wdrażania i udostępniania innowacji technologicznych (cyfrowych i medialnych) związany m.in. z upowszechnienie wielu rozwiązań technologicznych wspieranym przez politykę globalną.
Innowacja Technologiczna - zmiana w stosowanych metodach działania, związana z wprowadzeniem rozwiązań technologicznych do systemu.
Dostępność - cecha produktu, usługi, działania analizowana w kontekście interakcji człowieka z określonym produktem, usługą, działaniem.
Poziom dostępnośi - określa, czy dany produkt, usługa, działanie jest dostosowane do jak najszerszego grona odbiorców, czy też wyraźnie dąży do wykluczenia pewnych potencjalnie zainteresowanych grup społecznych.
Zrównoważona Edukacja - (w naszym badaniu definiujemy jako) Proces edukacyjny racjonalnie rozkładający nacisk na kompetencje społeczne i cyfrowe w zależności od potrzeb odbiorców i traktujący te dwa aspekty jako dopełniające się.
Kompetencje Społeczne - (za wiki) udowodniona (w pracy, nauce oraz w rozwoju osobistym) zdolność samodzielnego stosowania posiadanych umiejętności z uwzględnieniem zinternalizowanego systemu wartości. Kompetencje społeczne określa się bazując na kategoriach odpowiedzialności i autonomii. POZIOM KOMPETENCJI WARUNKUJE POZIOM USPOŁECZNIENIA (dopasowanie do życia w społeczeństwie)
Kompetencje Cyfrowe - dla celów badania pojęcie to uogólnia umiejętności informatyczne, internetowe, cyfrowe i medialne oraz umiejętności wyszukiwania i wykorzystania informacji.

Komentarze

Popularne posty